اهمیت به بخش تولید، راهکار رهایی از رکود
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، یک خطر جدی برای سال های آینده بازار آهن را تهدید می کند که آن هم کاهش سرانه مصرف آهن و فولاد در کشور است. در حال حاضر سرانه مصرف فولاد کاهش چشمگیری داشته و پیش بینی می شود اگر این شرایط به همین منوال پیش رود، رقم مصرف سرانه به پایین ترین حد خود برسد.

مهرداد اکبریان رئیس انجمن سنگ آهن در خصوص کاهش مصرف سنگ آهن بیان کرد: ما در حوزه سنگ آهن نیز مشکلاتی داریم ولی باید این نکته را یادآور باشیم که یکی از عوامل مهم که می تواند کشور را از شرایط فعلی حفظ کند، تولید است. از این رو نمی توان یک بخش را نجات داد اما در مقابل بخش های زیرساختی و مهم را که استخوان بندی اقتصاد هستند، نادیده گرفت؛ بنابراین دولت باید ارجحیت را به حفظ تولید بدهد و درآمدهایی که مربوط به بخش خصوصی واقعی هستند را واقعی سازی کند.

وی در ادامه افزود: نهاده های تولید در این شرایط دچار ضعف خواهند شد، بدین معنی که تولید و فروششان بطور چشمگیری به مشکل بر خواهد خورد که این امر به سایر بخش های تولیدی در کشور نیز منتقل خواهد شد. بهترین راهکار برای رهایی از وضعیت فعلی و گذر از رکود در کشور اهمیت به بخش تولید است که می تواند موجب رونق در بازار و کاهش التهابات شود. متأسفانه تمامی تولیدات سنگ آهنشرایط مناسب و بهینه ندارند؛ از این رو بهتر است به قسمتی از تولیدات در کشور که ارزش نگه داشتن و توسعه را دارند، توجه بیشتری گردد.

کاهش مصرف سرانه فولاد و آهن در داخل کشور می تواند تهدیدی برای اقتصاد داخلی باشد. برای رهایی از رکود باید اهمیت بیشتری به بخش تولید داده شود تا تعادل به بازار باز گردد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید. 





:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: